شوق رهایی

شوق رهایی

وبلاگ ادبی مریم غفاری جاهد(دکترای ادبیات فارسی)
شوق رهایی

شوق رهایی

وبلاگ ادبی مریم غفاری جاهد(دکترای ادبیات فارسی)

جایزه دانش آموز ، جریمه خانواده

این روزها همه به فکز کسب در آمد بیشتر از راه های میانبر هستند. این فکر خیلی وقت است که به مغز مدیران مدارس هم رسیده است. غیر از پولهایی که چپ و راست به بهانه های مختلف و به شکلی غیر قانونی از خانواده ها می گیرند،گاهی ابداعات عجیب و غریبی هم می کنند که مسلما قانونی و قابل دفاع نیست .

یکی از مدارس دخترانه تهران نیز در راستای پیشبرد اهداف ازدیاد بودجه روشی پیش گرفته که با عملی کردن آن درس خواندن دانش آموزان برای خانواده ها شده معضل.مدیر مدرسه در هر ترم برای بچه های ممتاز جایزه ای در نظر می گیرد جایزه ای خیلی خیلی گران که البته جورش را خانواده ها باید بکشند و سودش را اولیای مدرسه می برند.جایزه این بچه هاسفر مشهد است با هزینه دویست هزار تومان! واقعا در این شرایط اقتصادی کدام خانواده ای حاضر است با طیب خاطر برای یکی از بچه هایش یک یا دو بار در سال چنین هزینه ای بپردازد؟ که البته نپرداختنش موجب سرخوردگی بچه، افسردگی و احساس کم آوردن در مقابل سایر دوستان است . یعنی مدیرانی که چنین کاری می کنند از چند جهت موجبات نارضایتی خانواده ها فراهم می کنند.برخی خانواده  ها در طول چند سال هم نمی توانند به سفر بروند و هزینه ای برای چنین سفرهایی ندارند. تکلیف بچه های درس خوان این خانواده در چنین شرایطی چیست؟ من اگر جای اولیای این بچه ها بودم حتما این مسایل را به آموزش و پرورش ارجاع میدام که معلوم شود این کارشان قانونی هست یا نه.

نظرات 2 + ارسال نظر
آرام چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:40 ب.ظ

سلام استاد درست می فرمایید ولی خدا را شکر که بچه های

من دیگه مدرسه نمیرن تازه فقط پولش نیست پسر من را هم

یک

سال با قطار بردن مشهد همون سالی که قطار پنبه آتش گرفت

قطار پسر من پشت همون قطار بود خدا خیلی بهش رحم کرد .

خدا رو شکر مشکلی پیش نیامد. متاسفانه کاروان های دانش آموزی خیلی دچار مشکل می شوند.

شراره . ن شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ب.ظ

موافقم. در ضمن هدیه های بزرگ برای درس خوندن بچه ها از ارزش واقعی هدفهایی ک با درس خوندن بدست میاد کم میکنه و بچه ها اینو مسلم میدونن که پاداش و فایده درس خوندن منحصر به همین جایزه هاست.( در صورت تکرار بی مورد)
تازه استاد(!) یکماه پیش توی دانشگاه تور مشهد گذاشته بودن و نفری 120 تومن بود!(اگر درست یادم مونده باشه) و با این حساب مدیران این مدارس احتمالا قراره برای دو-سه روز تو مشهد هتل پنج ستاره رزرو کنن دیگه

سر شما هم کلاه گذاشتن.تور سه روزه باهتل آپارتمان خوب برای گروه های دانشجویی و دانش آموزی بیشتر از 100 تومان نیست.بچه ها را پارسال هم برده بودند با قطارهای معمولی و هتل اپارتمان با اتاق های چندین نفره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد