شوق رهایی

شوق رهایی

وبلاگ ادبی مریم غفاری جاهد(دکترای ادبیات فارسی)
شوق رهایی

شوق رهایی

وبلاگ ادبی مریم غفاری جاهد(دکترای ادبیات فارسی)

روزی پر از بی خوابی

عجب روزی بود امروز که بعد از مدتها خانه ماندم . دو روز توی خانه ؟ عجیب است برای من که هیچوقت خانه نشین نیستم . جمعه که از بس کار بود نفهمیدم چطور گذشت اما امروز دیگر تاریخی شد. شب که از فرصت سکوت استفاده کردم و تا صبح مشغول نوشتن بودم . داستانی تازه با گرفتاری های خودش که نیاز به سکوت مطلق و تمرکز دارد. صبح که خوابیدم  امیدوار بودم لا اقل تا ظهر بخوابم . هنوز چشمم

ادامه مطلب ...

رد روزهای خوب

در کنار روزهایی که چون باد می گذرند و رد پایی هم از خود به جا نمی گذارند، روزهایی هم هست که خاطره می شود. روزهای چهارشنبه هر هفته از چهارسال پیش تا کنون روزهای خاطره انگیزی است که در بنیاد نیشابور درس مهر می آموزیم و سخن از مهر می شنویم . چهارشنبه این هفته

ادامه مطلب ...

دردهای بی درمان!

دکتر علی شریعتی : 

دیشب که نمیدانستم به کدام یک از دردهایم بگریم ، کلی خندیدم.

روز زن؟

دوباره روز زن فرارسید. مثل هر سال. همه چیزش مثل هر سال. ویژه کردن یک روز به نام زن و یادآوری روزگار عزت زن کار خوبی است اما در جامعه ما این روز تبدیل می شود به جنگ و جدالی بین زن و مرد و ابداع پیامک های طنز برای کوبیدن یکدیگر. همه اینها یک طرف اختصاص اینروز به سالروز میلاد حضرت زهرا یکطرف. همه مشکلات ما این است که اصلا حضرت زهرا کیست ؟ در این روز چه اقدامی برای شناختن او کرده ایم ؟تا به حال پرسیده ایم کتابی هست؟ مقاله ای هست؟ نوشته ای هست ؟ که این الگو را به ما بشناساند؟یا ما از الگویی نام می بریم که نمی شناسیم ؟ من که ندیده ام . از هر عالمی هم پرسیدم نمی دانست. پس کاش تا پیش از شناختن و دانستن دختر پیغمبر را دستمایه نمی کردیم و دنیایی را در سر انگشت تخیل نمی چرخاندیم.

تفاوت زن و مرد

اگر به دنبال گفته شده ها هستید از یک مرد بخواهید .

 اگر دنبال انجام شده ها هستید از یک زن کمک بگیرید.

                                                                             مارگارت تاچر

امان از این بچه ها

 عجب پشمایی دارییییییییییییییی!

                                                یکی به داد من برسهههههههههه