شوق رهایی

شوق رهایی

وبلاگ ادبی مریم غفاری جاهد(دکترای ادبیات فارسی)
شوق رهایی

شوق رهایی

وبلاگ ادبی مریم غفاری جاهد(دکترای ادبیات فارسی)

خیرات و مبرات چیست؟

وقتی گفتم توی وصیت نامه ام نوشته ام که بخش اعظم دارایی ام صرف امور خیریه شود، فکر همه رفت به سمت کمک به ساخت عتبات و و گسترش حرم ائمه و برگزاری روضه و نذری و ...ناچارشدم اعتراف کنم اتفاقا در وصیت نامه تذکر اکید داده ام و با حروف بولد مشخص کرده ام که به هیچوجه یک ریال صرف اینگونه امور نشود! نه مذهب ستیزم نه مذهب گریز، اما   به ساخت مجسمه مذهبی  و ریخت و پاش های تبلیغی بی فایده اعتقادی ندارم. منظور من از امور خیریه اموری است که می تواند گرهی از کار آفریدگان خدا باز کند آن هم نه از طریق کمیته امداد یا بیشتر بنیادهای خیریه که برای پر کردن جیب کارکنان و رؤسای همان تشکیلات بنیاد شده. منظور من کمک های مستقیم و اگاهانه لست برای ساخت و خرید خانه برای محرومان نه ساختن صحن تازه برای امام رضا برای این که نیازمندان بیشتری برای توسل به امام و رفع فقرشان در آن جمع شوند! کمک به ازدواج جوانان نه عروسی گرفتن برای حضرت قاسم که صدها سال است در بهشت به مراد خود رسیده است! کمک به تغذیه و خرج مدرسه و هزینه دوا و درمان نیازمندان، نه ساخت ضریح و گنبد طلا برای تماشا کردن مسلمانان و پناه بردن فقرای کشورم به همان گنبدهای طلا و ریختن پولهای ریز و درشت در آن برای رفع مشکلاتشان! شاید حق با آنهایی است که گمان می کنند من به هیچ چیز اعتقاد ندارم شاید هم حق با من باشد که فکر می کنم اینها از پرداختن به این امور هدفی جز رفع مشکلات دنیایی خودشان ، یا رفتن به بهشت و انجام کارهایی که در اینجا برایشان حرام شده، به چیز دیگری اعتقاد ندارند!
نظرات 2 + ارسال نظر
آنا جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:06 ب.ظ http://aamiin.blogsky.com

جمله آخر بسیار جالب بود!

سپاس. خوشحالم از تشریف فرماییتان.

شبکه روبو پیک جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 02:41 ب.ظ http://www.robopic.ir

آفرین, واقعیت همینه!
باید خودمون دست به کار بشیم.

سپاس از همراهیتان.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد