شوق رهایی

شوق رهایی

وبلاگ ادبی مریم غفاری جاهد(دکترای ادبیات فارسی)
شوق رهایی

شوق رهایی

وبلاگ ادبی مریم غفاری جاهد(دکترای ادبیات فارسی)

کرامات صوفیه

امان از این دروغ های عجیب صوفیه! آدم باید خیلی بیچاره باشد که از هر طرف می رود به دیواری از دروغ برخورد کند. تاریخ می خوانیم دروغ است.   می رویم سراغ تصوف می بینیم دروغ در دروغ است.این هم نمونه ای شایع از کرامات صوفیه:«سرى را از صبر پرسیدند، سخن در آن همى گفت کژدمى بر پاى وى افتاد در وقت چند باره بزد، وى ساکن بود گفتند یا شیخ چرا بنراندى گفت از خداى شرم داشتم که اندر صبر سخن گویم و صبر نکنم.»(رسالۀ قشیریه ص285)عجیب است که عقرب جناب شیخ را چند بار می گزد و مریدان هم همینطور نشسته اند نگاه می کنند! نیش عقرب هم کلاً بی خاصیت است!

نظرات 3 + ارسال نظر
بردیا پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:51 ق.ظ http://elves0014.blogsky.com

خب دراینکه قاعده طلایی بخش کوچکی از دین اسلام محسوب میشود شکی نیست،ولی اسلام چیزهای دیگری هم دارد که مهم است،مثل حب وبغضی که عرض کردم،اینکه کائنات بخشی از افریده های خداهستند قبول ولی این هم جزء جزئیات دین زرتشتی است،غیرازین است؟جزء کوچکی از دریای گستده مفاهیم و دستورات واخلاقیات یک دین
خب فکرکنم منور شما ازینکه بعضی از تعالیم فلان دین به اسلام رسیده این نیست که جنبه الهی ندارند و ساخته وپرداخته انسان اند؟
یادم است که اولین روزهایی که کمی بزرگ شدم به من گفتند که اصول دین تحقیقی است اگر درمود آنها تحقیق نکنی و فقط تقلید کنی بعدها دچارسرگردانی میشوی،مثل چیزی که خیلی از افراد دچار آن هستند،بی شک که دراین مورد کم نگذاشته ام
معلم هارا دوست دارم،اینکه سعی کنند با ادمهایی که از نظرشان به قدر کافی نمیدانند سرکنند و آنهارا مثل خودشان کنند هم جالب است،وصبرشان در این مورد
اهل قم؟ازکجا چنین برداشتی را کردید؟

دوست عزیز ، بحث درباره مسایل دینی آنقدر گسترده است که نمی شود به این سادگی به آن پرداخت. اگر بپذیریم آفریننده انسان و کائنات خداست، همه ادیان هم خدایی اند. مسایلی که درباره دین زرتشت گفتم جزئی از ان دین است. دین زرتشت قابل تأمل و مهم است زیرا اولین دین یکتاپرستی است که برخی به غلط آنها را آتش پرست می دانند.مگر ما که به خاک سجده می کنیم خاک پرستیم؟! بسیاری از آموزه های اسلام در اوستا آمده است . متأسفانه در اثر تحریف موبدان آموزه های احمقانه ای هم وارد این دین شده است همانطور که در دین های دیگر وارد شده . البته من زرتشتی نیستم . مسلمان زاده ام و همه دین ها را از یک منشأ و دارای نقاط ضعف و قوت می دانم که اگر به روز نشوند و با فرهنگ امروز تطابق پیدا نکنند نمی توان به وسیله آنها به جایی رسید. اختلاف نظر در دین هم سابقه طولانی دارد. خود علمای شیعه هم همگی در ان با هم توافق ندارند. اختلاف من و شما که طبیعی است.این که گفتم اهل قم هستید دلیلش تعصب روی شیعه و سنی بود.سپاس از سعه صدر جنابعالی.

بردیا چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 02:55 ق.ظ http://elves0014.blogsky.com

فک کنم که فقهای بزرگ بعضی از روایات که مستحب بودن یه عمل بود ولی سند ضعیف بود رو ازین باب که ممکنه به خیرنزدیکترشن انجام میدادن
خب من که سنی ندارم و به اندازه شماهم تخقیقات ندارم ولی خب میدونم که صوفیه بخاطر نبود امام وکمبود دینی و راهنمایی بود که درسنی ها به وجود اومد،خب وقتی چیزی پایه و اساس محکم والهیی نداره میتونه اشتباه داخلش باشه
نمیدونم،خب من وشما که نبودیم ولی کثرت اخبار نشون میده که چیزی بوده خبری بودخ کرامتی بوده که انقدر ادعاش رو داشتن،من خمسه محتجبه ای که شنیدم رو میدونم که بوده،میدونم که شهاب الدین سیمیا داشته و یا این که امام خمینی از مرحوم اخوندکی خواسته سیمیا رو یادش بده

بردیا سه‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 08:29 ب.ظ http://elves0014.blogsky.com

چقدر خوبه که مراد از دین رو میدونید
آخه خیلیا رو این موضوع بحث دارند
خب نظر بعضیاس که دین چیزی جز حب و بغض نیس
حب خدا و کسانی که با اویند و بغض دشمنانش
خب مسئله اینجاست که بعضیای دیگه اهل بیت رو(البته اگه دراین موضوع بحثی نداشته باشیم) نزدیک ترین افراد به دین و خدا میدونند
خب چه اشکالی داره واسه کسی که نزدیک تر از ماس به خدا بیشتر حب داشته باشیم تابقیه و بیشتر مورداحترام ما باشه؟
خب یا چه اشکالی داره که به حرف بعضی از ائمه گوش بدیم درمورد اینکه برای فلان امام عزاداری کنید؟


درضمن اینجوری که من از دوستان شنیدم متون صوفیه و عرفا بیشتر واسه نشان دادن راهه و بیشتر حرفایی که توش زده میشه بیشتر رمز اند تا حقیقت و واقعیتی که رخ داده باشه

رو ی حرف شما حرفی ندارم اما مسأله احادیث و روایات جعلی را نمی توانم کنار بگذارم و به نظرم سرگرم شدن به عزاداری ، سرپوشی است که بر روی دین می گذاریم تا اساس آنرا به فراموشی بسپاریم به نظرم بهتر است به جای عزاداری کردن، پرچمی را که بر زمین افتاده بلند کنیم. ما در اصل با هم موافقیم اختلاف بر سر جزئیات است. صوفیه هم کارشان لفاظی و بازی با کلمات است البته خدماتی هم دارند و برخی گفته هایشان درست است اما به نظر من اگر کسی خودش با اعتقاداتش به هدف نرسیده، نمی تواند دیگران را هم برساند. بدبختی من این است که اکثر کتابهای متصوفه و عرفا را خوانده ام و می دانم که بیشتر گفته هایشان با قران و سیره پیامبر و اهل بیت تناقض دارد به ویژه بحث های مربوط به عزلت و فقر و گدایی و عدم ازدواج و بی توجهی به زن و بچه و .... کراماتشان هم که سرتاسر دروغ و تزویر است که موجب گم کردن راه است.برخی نوشته هایشان زیباست اما پوچ و بی فایده و مایه وقت تلف کردن! باز هم سپاسگزارم. شاد باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد